Skip to content

Kundvård

2010/02/25

Jag har funderat en del över kundvård den senaste tiden. Dels för att ett konsultuppdrag handlar om det, dels för att jag som konsult är dålig på att vårda mina egna kunder. Hur gör man? Vad gör man? Och varför?

På bokrean idag fick jag det bästa exemplet på praktisk kundvård. Självklart valde jag att först kolla in rean på min bokhandel Bokia, där jag är en trogen kund. På Bokia jobbar bästa Monica som är otroligt påläst och kunnig på området. Med händerna fulla av böcker frågar jag henne om boken ”De fattiga i Lodz”. Åh, den har inte vi på rea, hos oss är det fullpris, svarar hon med ledsen min. Men den finns på Åhléns, i gången precis rakt fram, skynda dig så hinner du. Jag betalar på Bokia, springer till Åhléns och greppar den åtråvärda boken.

Gissa om jag blev nöjd? Gissa vem jag tänker på när jag börjar läsa den? Och gissa om jag fortsätter vara kund på Bokia?

Annonser
No comments yet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: